Îmi amintesc când eram mic ?i îmi doream s? m? fac „pilot de vân?toare”.
Asta era visul ?i al lui taic?miu de mic ?i nu ?tiu cum s-a facut c? mi s-a transmis ?i mie u?or.
Asta am de gând s?-?i spun ?ie în articolul acesta toate secretele despre zborul cu avioanele ultrau?oare, în care vei afla:
În adolescen?? dormeam cu caseta video „Top Gun” sub pern? ?i aveam afi?e cu avioane lipite pe u?a de la camera mea.
Toate filmele ?i revistele care vorbeau despre avioane ?i zborul cu ele îi rugam pe p?rin?i s? mi le cumpere/împrumute ca s? le v?d ?i eu. Eram atât de pasionat de avioane încat vroiam s?-mi fac propriul meu avion acas? ?i am început s? strâng materiale din curte.
Din p?cate pentru mine atunci (?i din fericire pentru mine acum) nu am g?sit motor ?i multe componente, astfel c? a r?mas doar un vis.
?i a r?mas un vis înfiripat în minte, care de?i a disp?rut la 18 ani când am luat permisul auto, s-a transformat într-o dorin?? arz?toare. La fel cum s-a întâmplat ?i cu visul meu cu zborul cu parapanta despre care ?i-am scris aici (click)
Acum, de?i pot s? zic c? sunt om „matur”, înc? m? surprind alergând la fereastr?, de fiecare dat? când aud un vuiet de motor aerian 🙂
Dac? ?i tu te-ai s?turat de drumurile lungi (?i proaste) cu ma?ina? … atunci e?ti irecuperabil.
Sfatul meu: e momentul s? treci la man?? ?i s? iei ni?te cursuri de pilotaj pe avioane ultrau?oare.
Zborul – visul oamenilor curajo?i, din cele mai vechi timpuri! Daca ?i-ai dorit dintotdeauna s? tr?ie?ti senza?ia incredibil? de a pilota un avion în zbor, azi î?i spun ce s? faci ca s?-ti satisfaci aceast? dorin??, în condi?ii de maxim? securitate ?i profesionalism.
Sunt avioane „ultrau?oare”, adic? nu au mai mult de 550 de kilograme înc?rcate cu combustibil ?i cu doi pilo?i la bord, iar viteza de zbor este între 80 ?i 200 de kilometri pe or?.
Aceste avioane pot atinge ?i în?l?imi de 6000 de metri, dac? pilo?ii au masc? de oxigen, dar la început, cursan?ii zboar? la altitudini de 3-400 de metri.
Experien?a e unic? ?i, chiar dac? nu te vei sim?i ca într-un roller-coaster, ca s? fii nevoit s? ?ipi ori s? inchizi ochii. O s?-?i plac?.
E doar un zbor liber, în adev?ratul sens al cuvântului, iar când spun liber m? refer la emo?iile ?i sentimentele care i?i trec prin nervi ?i creier în fiecare milisecund?.
Ca s? po?i sim?i pu?in din ce î?i spun, uit?-te la videoclipul de mai jos unde descoperi ce senza?ii î?i ofer? zborul cu avionul.
Sunt o mul?ime de aerocluburi private care au oferte bune. Pentru a ob?ine un brevet de pilot, mai întâi ?i întâi trebuie s? începi cu un avion ultra-u?or. O or? de curs cost? în jur de 120 de euro. În acest pre? este inclus avionul, instructorul, combustibilul ?i toate cursurile de teorie.
Pentru a ob?ine brevet, sunt necesare minimum 40 de ore de preg?tire, ceea ce duce costul unui curs pentru avioane ultra-u?oare la un total de circa 6000 de euro. Înainte de a te apuca de lec?iile de zbor mai trebuie ?tiut c? to?i cursan?ii trebuie s? dea o declara?ie pe proprie r?spundere, în care precizeaz? c? sunt de acord s? fac? aceste cursuri.
Sunt ?i români care, dup? ce înva?? s? zboare, î?i cump?r? ?i avion, în condi?iile în care un avion ultrau?or, nu neap?rat nou, dar în condi?ii bune, cost? de la 15-20.000 de euro pân? la 100.000 de euro. „Parcarea” avionului se face la aerodrom ?i cost? circa 100 de euro pe lun?.
Dac? î?i iei permis pe un „ultrau?or”, po?i conduce ?i un „u?or”, Când vorbim de un avion „u?or”, vorbim de un avion mai mare (poate avea 4 locuri), cu motor de peste 150 de cai putere ?i mai capabile s? fac? fa?? vremii rele, comparativ cu un ultrau?or.
Un astfel de avion (Zlin-ul cehesc, sau Cessna-ul american) vine la pachet ?i cu un pre? mai ridicat. Dac? un ultrau?or cost? în jur de 30-50 000 de euro, un u?or trece bini?or pragul de 100 000 de euro.
Spre exemplificare, modelul de avion u?or Zlin, fabricat în Cehia (unul foarte popular în România), are o lungime de aproape 8 metri, anvergur? de circa 10 metri ?i o greutate de 730 de kilograme (gol). Are patru locuri (incluzându-l pe cel al pilotului) ?i este propulsat de un motor cu ?ase cilindri, care dezvolt? 210 cai-putere. Atinge o vitez? de 234 kilometri pe or? ?i are o raz? de ac?iune de 610 kilometri. Viteza de croazier? este de 210 kilometri pe or?, iar plafonul de serviciu este la 3 800 de metri.
Pentru c? m-am întins cu detaliile prea mult, o s?-?i ofer celelalte 2 puncte în partea a II-a a articolului acesta.
Despre ce voi scrie în partea a II-a a articolului acesta:
Ajut?-m? s? promovez acest articol ?i s?-l dezvolt, printr-un share pe Facebook sau tweet pe Twitter la acest articol.
0 comments