Google+

Provocarea #1 pentru 724 de persoane din comunitatea de “Evolutie Outdoor”

M-am trezit dimineata cu o lene in mine si stiam ca mi-am promis ca o sa incep sa merg de azi.

Nu prea aveam chef sa fac miscare, dar mi-am pus hainele in rucsac si am coborat scarile blocului si m-am urcat in masina.

Transpirasem in palme, inima imi batea cu putere, creierul o luase razna. Dupa 10 minute, m-am incurajat 20 de secunde spunandu-mi ca daca nu ma duc acum nu ma voi apuca niciodata si amintindu-mi cum o sa arat dupa ce fac asta..

Mi-am vorbit cu voce tare, am iesit din masina, am mers pe trotuar 5 minute si am intrat pe usa de termopan.

 

Ma pregatisem sa revin intr-un loc unde am mai fost in clasa a XI-a si vroiam de mult sa revin, dar mi-era frica ca o sa esuez.

Am mers la primul antrenament la sala de forta dupa 3 ani de zile!

Dupa o ora si jumatate, eram tot transpirat, dar aveam un zambet mare pe fata.

Azi am dat startul unei noi provocari pe TraiesteAventura.ro. Mai mult de atat, pentru ca am creat prima comunitate de “Evolutie Outdoor” din Romania, e timpul sa trecem la actiune si sa devim maximum din ce putem fi.

Azi vreau sa-ti spun despre cum sa faci exercitii care nu sunt exercitii si de ce toate scuzele care ni le spunem, sunt niste minciuni.

 

Sa scapam de “scuzita” odata pentru totdeauna

Apasa pe play si urmareste videoclipul de mai jos si spune-mi “Tu ce scuza ai?”

 

“Dar nu-mi place sa fac miscare.”

In timp ce unele persoane sunt energice si fac miscare toata ziua, altii sunt ca motanul Garfield si se simt alergici la miscare. Am auzit scuza asta mai mult de 1000 de ori si o sa ii pun stop odata pentru totdeauna. Ai intuit bine. Azi o sa scapam de cele mai folosite scuze pe care ti le spui cand vrei sa faci miscare sau exercitii.

 

Prima? “Nu am timp” o scuza pe care am DISTRUS-O deja intr-un mail anterior si pe care o sa o ELIMIN definitiv in articolul viitor. 

Deci, hai sa vedem cum sa ne oprim din a ne minti singuri cu diverse scuze si a incepe acum un obicei nou de a face miscare fara sa faci miscare.

 

Adevarul despre miscare/execitii

Doar daca nu esti Michael Phelps si innoti cate 8 ore pe zi la nivelul Jocurilor Olimpice, nu este nici o alta solutie de exercitii care sa-ti anuleze efectele negative ale unei diete pline de mancare procesara, fast fooduri si bauturi cu multe calorii.

Pentru oricare alt motiv, oameni sunt experti in a se justifica si a folosi ratiunea pentru cele mai ciudate lucruri si situatii. Noi incercam sa fim rationali, sa ne scuzam de obiceiurile rele pe care le avem si sa concluzionam ca “daca deja am facut o alegere proasta, ziua mea e pierduta. O sa incerc din nou maine.”

 

Inainte ca tu sa traiesti o viata sanatoasa si prospera, ai nevoie sa intelegi cateva secrete:

  • Facand 1 ora de orice tip de exercitii arzi intre 300 si 400 de calorii si apoi spui ca “am meritat asta” dupa care mergi la fast-food si bagi in tine 1000 de calorii dintr-un foc, te ingrasi si te simti naspa ca nu te-ai tinut de exercitii. O sa scapam total de obiceiul asta care-ti face rau de acum incolo.
  • A face miscare nu inseamna “sa alegi un maraton in 4 ore si sa fii super obosit” Miscarea inseamna tot genul de actiuni care iti cresc ritmul batailor inimii si te scot din zona de confort (din pozitia ta de sezut in scaun sau in pat)
  • Alimentatia ta iti garanteaza 80-90% din succes sau esecul, cand vine vorba de a slabi si a te insanatosi. Daca ar fi un singur lucru care as vrea sa-l retii din articolul asta, acesta ar fi sa ai o alimentatie corecta si echilibrata.
  • Fiecare decizie si alegere pe care o faci conteaza in final. O decizie gresita nu iti strica ziua total. O zi proasta nu inseamna ca ai pierdut o saptamana intreaga. FIECARE DECIZIE sau ALEGERE pe care o faci te duce mai aproape sau mai departe de rezultat. Nu te mai gandi la decizia pe care ai luat-o acum 10 minute daca e buna sau rea si concentreaza-te pe urmatoarea.

Tine cont de aceste 3 reguli de aur:

Exercitiile sunt un bonsus.  Exercitiile iti fac inima sa fie mai puternica, te ajuta sa-ti dezvolti musculatura corpului, te scot deobicei din casa, absorbi mai multa din vitamina D si iti aduc zeci de alte beneficii in privinta sanatatii tale.

Exercitiile nu sunt o scuza sa mananci ca un porc. In loc sa-ti spui ca “merit asta” dupa ce ai iesit de la sala si sa mergi sa mananci 1000 de calorii odata si sa nu se vada nici o schimbare la corpul tau, incepe de azi sa-ti spui “Daca o sa fac exercitii, o sa incep si sa mananc sanatos”.

Exercitiile facute zilnice sunt garantia ca-ti cresti calitatea vietii –  si ai nevoie sa continui sa faci si alte alegeri corecte sau iti pierzi timpul cu lucruri care nu conteaza pentru tine.

 

Cum sa faci exercitii si sa-ti faca placere

Cand iti spui “dar nu imi plac exercitiile”, ce spui cu adevarat este “nu imi place acest tip de exercitiu pe care il am in minte”

Daca nu-ti place sa mergi la sala, nu te du. Daca nu-ti place sa alergi, nu o fa. Eu nu am alergat niciodata mai mult de 10 kilometri si nu cred ca o sa-mi pun in plan sa o fac, doar daca e sfarsitul lumii si vin zombii peste noi (ca in filmul World War Z). Daca zombii o sa alerge 10 kilometri, in cazul asta o sa alerg eu 11 ca sa fug de ei.

Obiectivul meu prin comunitatea de “Evolutie Outdoor” este sa te fac sa-ti placa sa faci miscare, sa gasesti o cale sa faci exercitii in fiecare zi si sa combini obiceiul acesta cu alegerile bune de a-ti alimenta corpul corect.

Asadar, avem nevoie sa gasim o cale sa ne obisnuim sa facem zilnic exercitii pentru ca “NE AJUTA SA GANDIM SANATOS”, care duc la alte alegeri sanatoase pe care le facem in fiecare zi (alegerile bune ne garanteaza succesul)

 

 Uite cele 13 moduri preferate ale mele sa fac exercitii fara sa simt ca le fac:

 

Sa urci pe munte, in special cu prietenii – la sfarsitul lunii august te-am invitat sa mergi cu mine si cu alti aventurieri cu cortul in muntii Rodnei si Rarau 3 zile. Atunci am avut ocazia sa urcam pana la Lacul Iezer si sa urcam pana pe Varful Pietrosu Rodnei 2300 de metri. Au fost 3 zile superbe in care am invatat diverse tehnici de campare, ne-am relaxat si incarcat bateriile cu energie si o doza imensa de motivatie si pofta de actiune. Este cea mai buna varianta sa evadezi din oras cateva zile si sa te intorci motivat.

Mersul pe jos – Nu ai timp sa pleci de acasa sa urci pe munte? Atunci ai timp pentru mersul pe jos. Chiar si 15 minute de mers pe jos zilnic inseamna aproape un kilometri, care te aduc cu un pas mai aproape de rezultatul tau. Ai o sedinta de 30 minute la birou ? Alege o intalnire de mers pe jos in schimb. Steve Jobs asa face cu sedintele staff-ului de la Apple.

Cataratul – Iubesc sa ma catar pe stanci sau pe panouri in sala. Este una dintre cele mai eficiente exercitii de antrenat bratele, spatele si umerii care exista. Cand ajungi in varful panoului sau stancii te simti ca stapanul lumii si simti cum ti-ai dus viata la alt nivel si ca te simti mai puternic si energic. Mergi la cea mai apropiata sala de catarat din oras, plateste intrarea si vei primi acolo tot echipamentul necesar: espadrile, ham, greiere, corzi si poti incepe sa te cateri. [ Vezi articolul Escalada – 7 motive ca sa te urci pe pereti ]

Tenisul de masa/ tenisul de camp – in fiecare luna merg cel putin 2 ore la tenis de masa sau tenis de camp cu un prieten amator si jucam cateva meciuri. Intr-o ora la tenis de camp sau masa arzi peste 600 de calorii. Asta e secretul care ma tine in forma in ultimii 3 ani.

Dansul – Ai incercat vreodata sa iei lectii de dans? Lectii de salsa, swing, bachata? O sa incepi sa transpiri in primele 10 minute. Ce zici de Hip Hop? Zumba? Tango? O sa te miri cat de usor inveti sa dansezi si cate calorii arzi in timp ce dansezi + ca iti antrenezi si corpul.

Urca-te peste tot – In loc sa faci o plimbare prea comoda in masina sau pe jos prin padure sau la munte, cum ar fi sa mergi pe jos prin padure si sa te urci pe stanci sa te cateri in copaci putin ? 🙂 Asa e! Trezeste spiritul nativ din tine si elimina-ti emotiile negative in natura.

Artele martiale – Fii sincer. Ai vazut The Matrix, l-ai auzit pe Neo spunand “Eu stiu Kung Fu” si ti-ai dorit sa poti si tu intr-o zi sa spui aceeasi replica. Indiferent daca este Kung Fu, Muay Thai, Quan Qi Do, Tae Kwon Do, Karate sau Capoeira, este o arta martiala care o sa te faca sa te simti ca un luptator adevarat.

Nu mai iesi la o cafea ca pana acum – o idee noua pe care o aplic de cativa ani este ca atunci cand vreau sa discut ceva cu o persoana, in loc sa mergem sa bem o cafea/suc/bere undeva, iesim si facem ceva miscare cum ar fi: alergatul in parc, basket, bowling, tenis de masa, iesim la o plimbare – orice care presupune sa facem miscare.

Invata sa mergi in maini – un vis de-al meu din liceu a fost sa invat sa merg in maini si am reusit sa-l indeplinesc doar pe jumatate, intrucat abia stiu sa stau in maini. Dar, daca te intereseaza si pe tine, spune-mi intr-un comentariu si o sa fac un material special pentru asta. Mersul in maini este o activitate care iti dezvolta musculatura umerilor, a bratelor si te face sa transpiri inca din primul minut.

Parkour – unul dintre cele mai populare activitati este Parkour-ul. Nu conteaza cati ani ai, nu ai nici o scuza care sa te impiedice sa inveti sa depasesi cu usurinta orice obstacol din orasul tau intr-un mod inedit.

Paintball – daca Parkourul ti se pare prea dificil, ia-ti cativa prieteni si mergeti la paintball sau Air Soft in orasul tau. Este o activitate relaxanta, unde faci miscare si care-ti antreneaza si creierul si-ti activeaza instinctul de supravietuire. O sa te distrezi pe cinste impuscandu-te cu bile cu vopsea + ca o sa faci miscare intr-un mod funny.

Faci gimastica – asta te ajuta sa-ti faci cel mai TARE corp pe care poti sa-l ai cu toate tipurile de exercitii si tot antrenamentul il faci fara sa ridici macar o greutate. Inele, cal cu manere, barna si multe altele. Sunt cluburi de gimnastica in toata Romania unde poti sa te duci.

Mergi cu bicicleta la job – cunosc foarte multe persoane care au slabit enorm doar facand schimbarea asta: sa mearga cu bicicleta la munca si sa lase masina acasa. Sau merg cu bicileta in vizita la prieteni, ori s-au indragostit de plimbarile cu bicicleta. Mergi simplu din punctul A in punctul B, economisesti banii de benzina si iti antrenezi corpul in acelasi timp.

 

Provoaca-te singur

Azi iti lansez o provocare pentru tine si cei din comunitatea de “Evolutie Outdoor”.  Daca vrei sa te alaturi celor 724 de persoane care au inceput sa faca schimbari in viata lor si sa traiasca o viata mai buna, inscrie-te in formularul de mai jos si iti voi trimite imediat ghidul gratuit “7 trucuri simple ca sa mergi cu 75% mai ieftin in minim 3 vacante pe an”.

Pentru provocarea asta, imi doresc sa incerci ceva nou in zilele care vin. Eu m-am reapucat de mersul la sala de forta si mi-am propus sa mananc corect si sa-mi lucrez corpul, sa am un corp foarte bine definit pana la 1 martie 2014. Dupa ce termin prima luna de mers de 5 ori pe saptamana la sala, o sa mai incep o noua provocare pe care o sa ti-o spun atunci.

 

Cei 5 pasi pe care vreau sa-i auzi:

I. Spune DA inainte sa spui NU. Inceteaza sa-ti mai spui “ca nu am timp” si da-ti seama ca ai timp. Inceteaza sa mai spui “nu imi permit” si gaseste o cale sa strangi cateva zeci de lei pentru un abonament la sala, un meci de paintball sau intrarea la o sala de catarat. Incearca toate astea inainte sa-ti spui prostii. Care-i cea mai buna solutie sa reusesti? Incearca toate variantele!

II. Plateste in avans. Eu mi-am platit un abonament pe 3 luni la sala. Avand deja investiti o suma considerabila de bani in abonamentul asta o sa fiu motivat sa ma duc si sa-mi scot banii pe abonament pentru ca nu-mi place sa arunc banii pe fereastra. Strange-ti niste bani si investeste in persoana ta.

III. Mergi cu un prieten.  Am mers din nou la sala singur, fapt care m-a fortat sa ma imprietenesc cu cei de acolo si mi-am antrenat skilurile sociale astfel, dar daca ti-e incomod sa mergi la sala de forta, sau sa mergi la catarat, yoga, parkour si orice alta activitate singur, ia-ti un prieten cu tine. E uimitor ce solutie simpla avem ca sa scapam de starea de teama/incomoditate de a face lucrurile singuri.

IV. Asteapta-te sa nu te descurci.  A fost frustrant pentru mine sa vad ca alti pusti de la sala ridica greutati mai mari ca mine si ca nu mai sunt in forma de 3 ani, dar o sa-mi intru rapid in mana. Dupa ce am facut fitness si dansuri moderne o perioada de 2 ani, m-am lasat si m-am axat pe dezvoltarea mea pe latura financiara, emotionala si financiara si acum mi-e greu sa accept ca nu mai sunt cel mai bun, cel mai rapid de acolo, dar sunt relaxat si ma motivez sa recuperez rapid forma buna in care am fost. Acum cand o sa incepi sa inveti un sport nou, asteapta-te sa nu te descurci la el. O sa te simti mai bine si o sa progresezi mai usor asa.

V. Distreaza-te.  Aminteste-ti ca maine poate da o masina peste tine si poti muri. Fiecare zi e o binecuvantare si bucura-te de fiecare clipa la maxim

Iti amintesti de activitatea aceea noua de care te-ai apucat, dar ai renuntat ?  

Astazi este o zi buna sa o incepi. Tot ce vreau sa faci este doar PRIMUL pas. Deschide pagina de Google.ro, scrie activitatea pe care vrei sa o incepi, cauta informatii, vezi un site pentru incepatori, cauta aici pe blog despre sporturi si citeste. Daca poti plati un abonament in avans, fa-o si vei fi motivat astfel sa te tii de treaba.

Actioneaza.  Foloseste-te de toate skill-urile de care ai nevoie.

Dar asteapta-te sa nu te descurci, ai rabdare cu activitatea ta noua acum, invata ca sa avansezi rapid si simte-te bine.

Care este activitatea noua de care o sa te apuci luna aceasta? (spune-mi intr-un comentariu)

 

Prietenul tau de aventura – Mihnea

 

P.S: Vrei sa faci parte din prima comunitatea de “Evolutie Outdoor” din Romania? Spune-mi intr-un comentariu mai jos, care este obiectivul tau in viata si noi o sa ne tinem de tine sa ajungi la rezultatul pe care il vrei.

The following two tabs change content below.
Salut, sunt Mihnea - fondatorul comunitatii TraiesteAventura.ro. Sunt pasionat de calatorii, sporturi outdoor si dezvoltare personala. Inainte sa creez TraiesteAventura.ro am petrecut 4 ani de zile incercand 20 de sporturi outdoor, care m-au transformat pe 4 planuri: psihic, fizic, mental si emotional. Am analizat fiecare schimbare care s-a produs, am vazut procesele si am creat “taberele de aventura”. Am organizat 3 tabere de aventura cu 60 de persoane din Romania pana acum. Tabele de aventura au ca scop dezvoltarea noastra personala prin activitati outdoor.

4 Comments

  1. meciuri live

    December 14, 2015 at 12:38 am

    Acum am citit ceva tare despre competitiile sportive.
    Ai o pagina importanta pentru informatii Sportive. Mult Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *